Učenici srednjih škola imaće priliku da putem novog STEAM izazova pokažu svoje poznavanje STE(A)M disciplina, digitalnih tehnologija i podataka kroz projekte koje će osmisliti u cilju rešavanja lokalnih problema. Pred učeničkim timovima je izazov da prepoznaju problem u lokalnoj sredini: školi, komšiluku, opštini ili gradu i da osmisle način da se reši, zajedno sa okruženjem, ali uz pomoć digitalnih tehnologija i STEAM oblasti.
Ovo svojevsno takmičenje u formi izazova je nagradnog karaktera, pa će tri najbolja tima dobiti adekvatne nagrade, a prijave se primaju od 22. maja do 30 juna. Prijavni formular može se naći na linku a neophodne informacije o načinu prijavljivanja i proceduri mogu se naći u pravilniu takmičenja: Pravilnik o STE(A)M izazovu.
Propozicije za učešće podrazumevaju idejno rešenje u formi projekta čiji će autori biti timovi sastavljeni od 2 do 5 učenika, pod rukovodstvom jednog do dva nastavnika. Dozvoljeno je da jedan učenik bude član više timova, a do finala STEAM izazova se dolazi kroz selekciju u nekoliko faza.
Nagrade koje čekaju finaliste su od Preduzetničke ture u Beogradu koja podrazumeva jednodnevnu posetu relevantim akterima startap ekosistema do vaučera za kupovinu tehnološke opreme, kako za učesnike timova tako i za nastavnike.
Za više informacija i eventualna pojašnjenja Pravilnika moguće je dobiti konkretne odgovore putem e maila: steamizazov.rs@undp.org
STEAM izazova se realizuje u okviru projekta “Izgradnja ključnih računarskih kompetencija – ka radnoj snazi budućnosti”, koji sprovodi Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u partnerstvu sa Ministarstvom prosvete i Fondacijom Petlja, uz podršku Vlade Republike Srbije.
Izvor: UNDP Srbija