Održano Hakaton takmičenje u Inovacionom biznis centru na Zlatiboru

Hakaton takmičenje predstavlja programersko takmičenje na kome timovi imaju zadatak da za 24 časa kreiraju softversko rešenje na zadatu temu. Cilj Hakatona jeste da podstakne učenike da se bave programiranjem, kao i da se sa njim susretnu na malo drugačiji način nego na časovima u školi.

Inovacioni biznis centar Zlatibor prvi put je organizovao Hakaton takmičenje sa temom  „Kako unaprediti turističku ponudu vrha Tornik“. Učesnici takmičenja bili su studenti Beogradske studentske akademije, Visoke strukovne škole Užice i srednje Ugostiteljsko-turističke škole iz Čajetine. 

„Što se tiče rešenja ona su raznolika, u nekim stvarima se podudaraju ali bilo je i dva-tri inovativna rešenja u skladu sa novim trendovima vezano za digitalizaciju. Takođe imamo lepih primera kako može da se iskombinuje nekoliko različitih turističkih usluga i da se napravi jedinstven turistički proizvod i mislim da mnoga od ovih rešenja imaju realnu mogućnost da se sprovedu u praksi“, kaže Darko Đurović, direktor TO regije Zapadne Srbije.

Na takmičenju je učestvovalo osam ekipa od kojih su po mišljenju žirija nagrade dobila prva tri idejna rešenja. Učesnici su tokom takmičarskog dana posetili i vrh Tornik u cilju uvida stanja na terenu i pronalaženja inovativnih predloga. Neki od njih su bili selfi fabrika, saune na otvorenom, park ljubavi, relaks centar, ugostiteljski objekti od tradicionalnih materijala, restoran sa staklenim dnom i drugi. Pobednici prvog Hakaton takmičenja izneli su ideju o Skaj sitiju sa ledenom sobom i Skaj vokom.

„Naša glavna ideja je bio Skaj vok; to bi bila jedna stazica gde bi ljudi mogli da se slikaju i takođe tu je i taj Skaj siti gde bi mogli da se osećaju kao da su među oblacima kao i ledena soba. Ovo je sve po uzoru na svetske i evropske destinacije“, rekla je Natalija Cvetković, pobednički tim “Futuristi”.

Mišljenje člana komisije je da se ideje iznete tokom takmičenja mogu i kombinovati u jedan celovit projekat jer su dodatni sadržaji na Torniku neophodni. S obzirom da je Zapadna Srbija turistička regija izuzetno raskošnih sadržaja, Miroslav Rađen direktor TO regije Zapadne Srbije kaže da uvek ima prostora za nekim inovativnijim idejama.

„Uvek ima prostora za dalji napredak. Zlatibor može da posluži kao primer kada je u pitanju uvođenje dodatnih sadržaja. Ono što je jako značajno je da mi razvijamo i ostale destinacije u regiji i jednodnevni izleti su nešto što najviše forsiramo. Mogu da kažem da kažem da je ova situacija sa koronom nama išla na ruku u smislu da su se ljudi malo osvestili i da se sve više traže destinacije koje imaju očuvanu životnu sredinu a to turistička regija Zapadne Srbije itekako ima“, kaže Miroslav Rađen, direktor TO regije Zapadne Srbije.

Projekat je urađen uz podršku kabineta Ministra za inovacije i tehnološki razvoj a sponzori nagrada koje su dodeljene najboljim timovima su hotel Palisad, hotel Olimp i Gold Gondola. U cilju razvijanja kulture inovacija kod đaka izvesno je Hakaton takmičenje i naredne godine.

Izvor teksta: zlatiborpress.rs, 07 Dec, 2021.