Иновациони бизнис центар Златибор организовао је 13. фебруара Хакатон 3.0 уз подршку Општине Чајетина и Министарства науке, иновација и технолошког развоја. Осам тимова радило је на развоју идеја с фокусом на унапређење туристичке понуде за један од најлепших природних феномена општине Чајетина – Прераст у Доброселици.
Такмичари су имали задатак да осмисле начине за промоцију овог локалитета и унапређење туристичке инфраструктуре уз одрживо коришћење природних ресурса, односно Прераста у Доброселици. На почетку такмичења, тимови су посетили локацију, а затим су, уз помоћ ментора, припремали своје предлоге. Идеје су на крају представљене трочланом жирију у саставу Дарко Ђуровић (директор ИБЦ Златибор), Дарко Василић (директор Научно-технолошког парка Чачак) и Наташа Кнежевић (РРА Златибор).
Такмичари су у својим решењима користили савремене технологије попут соларних тотема, холограма, амбијенталне ЛЕД расвете и иновативне употребе дронова као туристичких водича. Већина идеја подразумевала је и коришћење интернет алата за представљање и промоцију Прераста као туристичког локалитета.
Такмичење је окупило укупно 23 учесника са територије Општине Чајетина. Жири је имао тежак задатак, а на крају су нијансе одлучивале о победницима. Прво место освојио је тим Угоститељско-туристичке школе у саставу Маријана Жунић, Сара Кљајић, Теодора Спасојевић и Маја Јанковић. Њихов пројекат подразумевао је туристичке обиласке локалитета уз креирање позадинске приче о утварама и Злоселу, као и организовање дигиталних игара.
Друго место припало је екипи у саставу Милица Вермезовић, Милица Јевремовић и Ана Жижовић, која је предложила туристички обилазак уз употребу соларних инфо тотема, рефреш зона и селфи спота изнад самог локалитета, уз формирање нове стазе која би омогућила приступ свим деловима локалитета.
Треће место поделиле су две екипе: тим 1 – Никола Бујишић, Лазар Марић и Алекса Марић, и тим 7 – Леа Ненадић, Војин Бућић и Дамјан Јовичић, који су имали слична решења. Тим 7 предлагао је холограме и интерактивне табле за потпун доживљај, док је тим 1 базирао свој предлог на комерцијалним садржајима и четботу „Пећинка“.
Најбоље екипе награђене су пригодним поклонима, а сви учесници су показали иновативност и креативност у осмишљавању будућности туризма у овом јединственом природном амбијенту.